Rozstrzygnięcie konkursu “Stwórz rozwiązanie dla świata nauki”

23 kwietnia w SAMSUNG Inkubatorze odbyło się rozdanie nagród dla uczestników konkursu  “Stwórz rozwiązanie dla świata nauki”.

Nagrody otrzymali:

I miejsce Bartosz Zdeb – Samsung Galaxy Tab 3
II miejsce Sylwia Ziemnicka – Samsung S8
III miejsce Mateusz Jackiewicz – Samsung Gear S3 Frontier

Zwycięzca pierwszego miejsca stworzył pomysł na inteligentną stołówkę, w której klienci będą mogli zamawiać posiłki online lub za pomocą mobilnej aplikacji w smartfonie. Pozwoli to zaoszczędzić czas nie tylko studentom, ale samej obsłudze stołówki. Dzięki temu każdy student, nauczyciel akademicki czy nawet zwykły mieszkaniec miasta będzie miał możliwość zamówienia jedzenia w dowolnym czasie i miejscu bez konieczności oczekiwania w kolejce. Następnie odbierze swój posiłek o określonej porze. Tworząc taką inteligentną stołówkę na uczelni możemy pokazać innym ośrodkom akademickim, że rozwijamy się w każdym aspekcie, nie tylko stricte naukowym. Stołówka może również stać się obiektem badań (można w łatwy sposób rejestrować kiedy jest najwięcej klientów, jakie potrawy są najczęściej zamawiane).

Drugim miejscem nagrodzono pomysłodawczynię zintegrowanej platformy USOS, na której dodatkowo byłyby udostępniane przez wykładowców prezentacje, pomoce naukowe i rozkład prowadzonych wykładów. Co więcej, platforma umożliwiłaby udostępnianie prac naukowych (zaliczeniowych) przez studentów, a wykładowcy mieliby dostęp do wszystkich materiałów w jednym miejscu. Kolejną kwestią jest brak tzw. tutorium, czyli dodatkowych zajęć prowadzonych przez „radzących sobie z nauką” studentów, zatrudnionych przez uczelnie. Idea peer-to-peer learning (nieważne czy za pomocą mediów czy poprzez bezpośredni kontakt) podniosłaby standardy nauczania i pomogła niejednemu studentowi.

Propozycją zwycięzcy trzeciego miejsca było stworzenie platformy dedykowanej każdej uczelni wyższej. W zakładce dotyczącej uczelni byłyby zawarte aktualne informacje dotyczące całej społeczności akademickiej. Zakładki każdego wydziału zawierałyby szczegółowe informacje na temat kierunków, specjalizacji, przedmiotów oraz prowadzących. Każda informacja mogłaby podlegać ocenie przez studentów, którzy dany etap edukacji zakończyli – tak aby ich ocena była merytoryczna.Dzięki pracy organicznej wszystkich studentów, taki portal zawierałby najświeższe informacje dotyczące programu nauczania, niezależne oceny przedmiotów oraz prowadzących, a także aktualnych wydarzeń akademickich. Wysoka jakość informacji oraz łatwy dostęp do nich pozwoli zaoszczędzić czas oraz wpłynąć na poprawę jakości kształcenia. Tym samym duża ilość studentów, którzy będą odwiedzać platformę pozwoli na sprzedaż reklam co sprawi, że stanie się ona samofinansująca.

Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.